Για να ξεκινήσετε το πλάνο σας, να θυμάστε τα τέσσερα βασικά στοιχεία του μάρκετινγκ: προϊόν, τιμή, προώθηση και τοποθέτηση. Ο στόχος σας είναι να τοποθετήσετε το σωστό προϊόν ή υπηρεσία στη διάθεση των κατάλληλων πελατών, στη σωστή τιμή και στο σωστό χρόνο και τόπο. Ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσετε, είναι να απαντήσετε σε ορισμένες βασικές ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρησή σας.
Το ακόλουθο σενάριο για το Βήμα 1 βασίζεται στο πλάνο μάρκετινγκ που χρησιμοποιήθηκε για την επιχείρηση Margie’s Travel.
• Ποιοι θέλετε να αγοράζουν τα προϊόντα σας; Το Margie’s Travel προσφέρει ταξιδιωτικές υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ατομικές ανάγκες πολυάσχολων επαγγελματιών. Με βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, οι συνήθεις πελάτες είναι ιδιοκτήτες ακινήτου μεταξύ 35 και 55 χρονών, με ετήσιο εισόδημα που υπερβαίνει τα 100.000 δολάρια.
• Ποιες είναι οι ανάγκες αυτών των πελατών; Η αγορά-στόχος του Margie’s Travel είναι ευκατάστατα ζευγάρια με παιδιά που επιθυμούν έναν ταξιδιωτικό προγραμματισμό προσαρμοσμένο στις ανάγκες μιας οικογένειας. Ο στόχος της εταιρείας είναι να παρέχει εξατομικευμένες και χαλαρωτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες κατάλληλες για κάθε οικογένεια.
• Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί το προϊόν ή την υπηρεσία σας από τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά προϊόντα ή υπηρεσίες; Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Margie’s Travel εντοπίζεται στο γεγονός ότι εξυπηρετεί οικογένειες με παιδιά κάθε ηλικίας, συνδυάζοντας ταξιδιωτικά πακέτα ψυχαγωγίας και διασκέδασης και παρέχοντας ειδικά ταξιδιωτικά προγράμματα μικρής ή μεγάλης διάρκειας, στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό. Το Margie’s Travel διαθέτει επίσης το πλεονέκτημα να παρέχει στο προσωπικό της τη δυνατότητα τηλε-εργασίας περιορίζοντας έτσι τα γενικά έξοδα και τα έξοδα εκκίνησης σε σχέση με μια παραδοσιακή επιχείρηση ταξιδιωτικών υπηρεσιών.
• Ποιες είναι οι πιο κατάλληλες μέθοδοι μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας; Οι έρευνες έχουν δείξει ότι το αποτελεσματικότερο εργαλείο διαφήμισης για μια επιχείρηση σαν το Margie’s Travel είναι η διαφημιστική καταχώρηση στον τοπικό τύπο, όπως εβδομαδιαίες εφημερίδες με συνδρομητική βάση η οποία κυμαίνεται από 5.000 έως 40.000 αναγνώστες.Το Margie’s Travel καταχωρεί επίσης διαφημίσεις στο ενημερωτικά δελτία της τοπικής κοινότητας ιδιοκτητών σκαφών και αποστέλλει καταλόγους σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Απαντώντας σε αυτές τις βασικές ερωτήσεις που αφορούν την επιχείρησή σας, μπορείτε να αναπτύξετε μια σταθερή βάση επάνω στην οποία θα στηρίξετε το πλάνο μάρκετινγκ που χρειάζεστε.